Politica de Retur

POLITICA PRIVIND RETURURILE ȘI RAMBURSĂRILE

    Ai până la 14 de zile să te răzgândești.* Partenerii Merx Marketplace oferă o garanție de retur de pana la 14 zile calendaristice (nu zile lucrătoare) de la primirea produselor comandate de către Client de pe Merx.ro. În cazul în care Clientul completează cererea de retur sau înlocuire, Clientul va achita costurile de transport pentru retur. Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat , în funcție de preferințele clientului, plata ramburs a coletului nu va fi accepatata de catre niciun seller/magazin. Din păcate, după scurgerea celor 14 zile calendaristice, seller/magazin-ul nu va mai poate prelucra nici un retur sau inlocuire. Pentru o verificare completa a regulilor de ramburs, dar si a adresei la care se trimite coletul, verificati politica de retur disponibila pe pagina seller/magazin-ului de la care ati facut comanda. * În cazul articolelor de fashion returul se poate procesa până la 14 zile calendaristice. După trecerea acestei perioade, seller/magazin-ul nu va mai putea procesa returul sau înlocuirea.
    În cazul unui retur clientul va completa o cerere de retur sau înlocuire, formular ce poate fi găsit sub meniul "Contul Meu" > Retur sau prin contact la adresa de e-mail office@Merx.ro, precizând numărul comenzii. Pentru ca Merx.ro este o Piata Online în care vând mai mulți parteneri, returnarea produsului se va face direct către Firma de la care ați achiziționat produsul.


    Renunțarea la produsele cumpărate se poate face fără invocarea vreunui motiv, conform legii comerțului la distanță (O.G. nr. 34 / 2014 cu modificarile ulterioare). După ce seller/magazin-ul s-a asigurat că returul a fost efectuat în conformitate cu condițiile de mai jos, Clientul va fi informat prin e-mail cu privire la acceptul sau refuzul rambursării. seller/magazin-ul va returna prețul pe care Clientul l-a achitat pentru produsele respective, ținând cont de toate reducerile sau promoțiile aplicate la momentul achiziției produselor. Toate platile aferente retururilor se vor efectua prin storno in cazul in care metoda aleasa de client a fost plata cu cardul sau transfer bancar catre contul ales de catre client, in cazul in care metoda de plata a fost ramburs.

    In cazul in care Clientul dorește să primească banii aferenți returului sub formă de Credit Puncte pe care îl poate utiliza ulterior pentru plata altor produse din magazin-ul Merx.ro, aceasta opțiune este disponibilă sub Creditul Meu și va fi activată imediat ce o cerere de retur a fost aprobată de către seller/magazin, pentru a fi folosiți pentru o comandă nouă. Dacă Clientul optează pentru primirea banilor, procedura de storno/transfer bancar poate dura până la 3-5 zile de la primirea coletului și analizarea integrității acestuia.

    CONDIȚII DE RETUR

    Produsele pe care Clientul intenționează să le returneze vor fi în starea lor inițială și nu vor fi suferit modificări, adică vor fi neuzate/nepurtate (și nu vor prezenta urma de machiaj sau alte pete), nespălate și vor fi returnate cu toate etichetele originale atașate și în ambalajul original in cazul produselor de fashion. Orice produs care nu corespunde acestor cerințe va fi automat descalificat de la retur, nu vom putea rambursa costul aferent iar produsul va fi înapoiat Clientului, care va suporta costurile de transport aferente.
    Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, Clientul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.

    Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt: - dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
    - inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
    - în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
    - în cazul produselor care necesită montarea de accesorii sau racordarea la alte utilități decât energia electrică (de ex.: apă, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.

    Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, Clientul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.

    Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
    - folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
    - ruperea sigiliilor și a etichetelor;
    - ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
    - zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
    - desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner etc.)
    - desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă.

    Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.

    În cazul retragerii din contract, Clientul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, Clientul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor.

    Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.

    Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

    Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.

    Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate.

    Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusă unor taxe de readucere a produselor la starea în care au fost livrate.

    Diminuarea se aplică între 10%-90% din valoarea inițială a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata către client la recepționarea produselor modificate.
    - produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor.
    - daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.
    - daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pe toate, va rog sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.

    Clientul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de Client: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala ( din motive de igiena, acestea se accepta retur NUMAI dupa aducerea la conformitate prin inlocuirea elementelor ce au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala) etc.

    Următoarele categorii de produse NU se pot returna decat sigilate:
    1. Produse de îngrijire personală, cosmetice, parfumuri;
    2. Produse pentru igiena intimă (absorbante, irigatoare, gel intim,reserve periute de dinti, etc.) și igiena dentară (periuțe de dinți, irigatoare bucale etc.)
    3. Birotica și papetărie;
    4. Produse pentru copii și nou-născuți (scutece și hrană, igienă și îngrijire etc.);
    5. Articole pentru gravide (accesorii maternitate și cosmetice gravide etc.);
    6. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
    7. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.

    Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.

    Produse excluse, fără drept de returnare
    a) produse confecționate după specificațiile prezentate de client sau personalizate in mod clar
    b) produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
    c) produse consumabile desigilate aferente oricărei categorii de produse din ofertă
    d) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătătii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Client - anumite produse din categoria ÎNGRIJIRE PERSONALĂ, MAMA ȘI COPILUL sau SPORT ȘI FITNESS care se folosesc pentru igiena / îngrijire corporală sau pentru alimentație.
    e) produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
    f) inregistrări audio, video, sau programe informatice sigilate, care au fost desigilate
    g) furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material

    Aceste excepții se aplică conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.

    Date returnare

    Returnarea se va face conform datelor de contact pentru partenerul Merx Marketplace care vinde produse pe merx.ro.
    Telefon suport:(+40) 751646306
    E-mail:office@merx.ro
    Program de lucru: Luni - Vineri 09:00 - 18:00


    Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor. Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate într-un mod care să protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomandă folosirea elementelor de siguranță, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomandă ambalarea coletului astfel încât să corespundă greutații, formei și naturii conținutului, cât și modului și duratei transportului. Ambalajul trebuie să protejeze conținutul astfel încât să nu poată fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.

    Termenul de procesare al unei returnări, din momentul livrarii coletului de către firma de curierat, poate fi de 3-5 zile lucratoare.

    IMPORTANT!
    Costurile de retur vor fi suportate de către Client.
    Returnările facute de Client prin curierat (standard sau rapid) nu se vor face cu ramburs.